Jak si vybrat hostessingovou agenturu
Potřebujete hostesky na vaši akci? Poradíme vám pár tipů, jak si jejich výběr co nejvíce zjednodušit.
Hostesky si zajistíte sami
Pokud máte dostatek času a personálu, hostesky si můžete zajistit z vlastních zdrojů, po vlastní ose. Kde hledat? Jakmile vyčerpáte vnoučata, dcery a neteře svých zaměstnanců, můžete postupovat jako při hledání jakéhokoliv jiného kolegy/kolegyně. Dejte si ale pozor na to, že vlastnosti hostesky jsou opravdu velmi specifické, kromě příjemného vzhledu musí být organizačně schopná, komunikativní, schopná rychle reagovat na situace, schopná nabídnout, prodat… Že byste si přesně takovou kolegyni přáli? Určitě najdete. Ale bude vám to trvat určitě déle než pár dnů. Pokud máte tedy velkou časovou rezervu před akcí (např. 2 měsíce), zkuste se pustit do hledání sami.
Spolehnete se na agenturu. Kde ji hledat?
Volba spolupráce s hostessingovou agenturou má mnoho výhod. Shrneme tu nejdůležitější – nemusíte se o nic starat. Hostesky si pohodlně vyberete z prezentačních materiálů, můžete si je nechat pozvat na pohovor (agentura domluví dle vašich časových možností a preferencí), můžete je odmítnout, můžete počet hostesek navýšit… Agentura vše zařídí, zajistí. Jak si komunikaci s agenturou co nejvíce zjednodušit? Jak postupovat? A kde vůbec agenturu hledat?
Asi to nebude žádná novinka – použijte Internet. Do vyhledávače si dejte „hostessingová agentura“ a je hotovo. Města ani jiné geografické určení řešit nemusíte, rozumné agentury mají přesah do všech koutů republiky. Pokud chcete porovnat ceny, vyberte si jich maximálně 5 a ty oslovte s poptávkou. Předem avizuji, že ceny jsou stejné plus mínus u všech agentur, tento krok můžete pohodlně přeskočit. Pokud jej přeskakovat nechcete, pošlete každé agentuře poptávku se zadáním a specifikací. Co by měla obsahovat?
– termín, místo a čas konání akce
– náplň práce
– počet poptávaných hostesek
– požadavky na vzhled, jazykovou vybavenost popř. další požadavky
– požadavky na oblečení, pokud nějaké máte
Ideálně můžete ještě připojit datum, do kterého firmy mají zasílat svoje cenové nabídky. Pak je všem jasné, kdy se ozvete a že se jedná o tendr.
Podle čeho vybírat?
Kromě ceny by vás ale měly zajímat i další věci, jako jsou reference, hodnocení, klienti agentury, celková prezentace agentury. Co můžete po agentuře chtít?
– cenovou nabídku
– fotografie hostesek
– jejich prezentační karty – „Karta hostesky“
– supervizi přímo na akci
– fotografie z akce
Doporučuji nevybírat z hostesek na webu, v drtivé většině vyberete tu, která bude bydlet úplně na opačné straně republiky, než kde se akce koná. Seriózní agentura by vám měla podle vašich požadavků poslat kartu hostesky (její prezentaci) nebo hostesek. Na ní by měla být uvedena její fotka a kompletní informace o dané hostesce. Agentura by měla co nejvíce šetřit náklady na dopravu hostesek a vybrat vám dostupné, které bydlí co nejblíže místu konání akce.
Jak s agenturou spolupracovat?
Pokud se pro jednu agenturu rozhodnete, její výběr už neměňte. Všechny podstatné informace si potvrzujte písemně, e-mailem. Snažte se měnit co nejméně věcí, tedy den, čas… Ušetříte si tím vzájemně hodně práce a nákladů.
Přejeme vám šťastnou ruku! A pokud si nebudete moci vybrat, napište nám!